Четвер, 25.04.2024, 04:46
Вітаю Вас Гість | RSS

Стецівська гімназія

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2015 » Березень » 13 » Міжшкільні зональні педагогічні гостини вихователів групи продовженого дня в початкових класах
12:32
Міжшкільні зональні педагогічні гостини вихователів групи продовженого дня в початкових класах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Міжшкільні зональні педагогічні гостини вихователів групи продовженого дня в початкових класах

Роль гри у навчанні та вихованні молодших школярів у групі продовженого дня

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготували вихователі групи продовженого дня

Гнатенко В.В.

Сабадир О.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра — це своєрідний спосіб засвоєння громадського досвіду, властивий дітям молодшого шкільного віку. У грі формуються всі сторони особи­стості дитини, відбуваються значні зміни в її психіці, які готують перехід до нової, більш високої стадії розвитку.

Грі належить велика роль у житті та розвитку дітей молодшого шкільно­го віку: в ігровій діяльності формуються багато позитивних якостей дитини, інтерес і готовність до майбутнього навчання, розвиваються її пізнавальні здібності. Гра важлива як для підготовки дитини до майбут­нього, так і для того, щоб зробити її теперішнє життя повним і щасливим.

 

Гра у школі може бути використана як мінімум для вирішення трьох послідовних завдань:

·        навчити дітей жити в ігровому просторі, цілком занурюватися в ігровий

світ та ігрові відносини;

·        навчити бути вільними в ігровому просторі, усвідомлювати власні цін­ності та налагоджувати стосунки зі сторонніми;

·        навчити осмислювати ігровий досвід, використовувати гру як інстру­мент самопізнання та життєвих експериментів.

 

Ігри повинні відповідати наступним психолого-педагогічним умовам:

1)  сприяти зміцненню колективу; ,

2)         мати пізнавальне значення;

3)         активізувати громадську позицію учнів;

4)         забезпечувати участь у грі переважної більшості учнів;

5)         створювати умови для індивідуальної та групової творчості.

 

Дитяче життя може бути цікавим і змістовним, якщо діти матимуть нагоду грати в різні ігри, постійно поповнювати свій ігровий багаж. Щоб ігри стали справжнім організатором життя дітей, їх активної діяльності, їх інтересів і потреб, необхідно, щоб у практиці виховання було багатство й різноманітність ігор. Розумна різноманітність ігор цінна ще й тому, що в цих умовах стає можливим вирішення великих виховних та навчальних  завдань – ставлення дітей один до одного, засвоєння норм життя в дитячому віці, формування характеру, різних знань та навичок.

 

 Кожний окремий вид гри має численні варіанти. Діти дуже винахідливі. Вони ускладнюють і спрощують відомі ігри, придумують нові правила й деталі. Ігри  передаються від покоління до покоління. Окремі види ігор не міняються, інші змінюються сильно. З одного боку, вони можуть забуватися через різні соціальні причини, з іншого – кількість ігор росте в міру цивілізації дозвілля, створення індустрії розваг.

 

Більшості ігор властиві чотири головні риси:

--вільна розвивальна діяльність;

--творчий, значно імпровізаційний характер діяльності;

--емоційна піднесеність діяльності, суперництво, змагальність, конкуренція;

--наявність прямих і непрямих правил, що відображають зміст гри, логічну й тимчасову послідовність її розвитку.

 

 

Підбірка ігор для ГПД
на розвиток творчої уяви, пам’яті, координації рухів

 

 

  1. "Письменник"

 

Складіть жартівливу історію про ………

  • собаку, яка жила в холодильнику;
  • гусака, що любив грати у футбол;
  • мишу, яка грала на піаніно;
  • козу, яка хотіла навчитися плавати;
  • кота, який дуже боявся мишей.

 

  1. "Зроби крок"

 

На одній лінії стають хлопчик і дівчинка. Вони по черзі називають імена: хлопчик – імена дівчат, а дівчинка – хлопців і роблять крок вперед. Кожного разу, перед тим як назвати нове ім’я, гравець повинен повторити всі імена, які називав перед цим. Виграє той, хто стоїть на крок попереду за певний час, домовлений попередньо.

  1. "Пантоміма"

 

Потрібно прочитати уривок тексту, але замість слів, які означають дію – показати їх рухами.

 

  1. “Вгадай, хто це”

 

Ведучий вибирає когось з гравців і описує його, наприклад, так:

– Він веселий, невгамовний і темноволосий.

Всі гравці розглядають один одного, а потім намагаються вгадати.

Якщо ніхто не вгадав, то опис можна уточнити:

– На цій людині чорні туфлі і червона кофта.

Так продовжується доти, поки не буде названо описану особу.

 

 

 

 

 

 

 

Ігри на розвиток творчого мислення

 

1. "Навпаки"

 

Перед дітьми ставлять завдання назвати слово, що означає проти­лежне названому вихователем: холодний — гарячий, білий — чорний, швидкий — повільний.

Гру можна ускладнити — називати багатозначні слова:

свіжий (хліб) — черствий, (вітер) — теплий, (молоко) — кисле.

Дії:

в'янути,

стояти,
плакати — сміятись,
закривати — відкривати.

рости -- ,  бігти -- , …

Можна називати не тільки ознаки, а й явища: вітер — затишок, світло — темрява.

Функції:

олівець малює — гумка витирає, голка шиє — ножиці ріжуть,  лампа світить — штора затуляє світло.

 

2. "Знайди нове призначення"

 

Дітям пропонують знайти нове призначення для знайомих пред­метів.

Ложка — совок для ігор з піском, як знаряддя для викладен­ня візерунка, металобрухт; молоток; засіб для вимірювання тощо.

До уваги беруться найфантастичніші пропозиції.

 

3. "Що потрібно для того, щоб..."
 

Визначити, що потрібно для виконання якоїсь дії.
Наприклад: що потрібно, щоб створити космічну ракету, щоб зняти фільм, вирости здоровим, щоб жити...

 

4. "Що трапиться, якщо..."
 

Відшукуються наслідки якоїсь дії.

Наприклад: що буде, якщо зникнуть всі дерева, якщо не буде зими, якщо їсти тільки цукерки...

 

5. "Так, ні"

 

Пропонується якесь твердження і ставиться завдання знайти зво­ротне і визначити його правильність.

Якщо на вулиці темно, то обов'язково — ніч?

Якщо йде сніг, то обов'язково — зима?

Кішки їдять мишок — а чи правильно, якщо — навпаки?

Короп — риба, а чи правильно, що риба — це обов'язково короп?

 

6. "Ким (чим) буде?"

 

Назвати ким (чим) буде предмет через деякий час.

Хлопчик — чоловіком,

жолудь — дубом,

дошка — будинком, меблями,

дерево — дошкою,

тісто — хлібом.

 

7. "Що може бути таким?"

 

Називається дві-три ознаки, а діти називають предмети, яких вони можуть стосуватись.

Білий, холодний — сніг, морозиво, молоко.

Білий, гарячий — каша, молоко.

Білий, пухнастий — хутро, цуценя, кошеня, сніг.

8. "Пошуки аналогій"

 

Визначаються конкретні значення якогось поняття для різних предметів.

Одяг:    для людини — пальто, шуба, светр;

для тварини — хутро;

для дерева — кора, листя;

для овочів — шкірка;

для насіння — лушпиння.

Житло: для людини — будинок;

для тварин — нора, барліг;

для рослин — ліс, парк;

для овочів — город;

для черепахи — панцир.

 

 

10. "Як це зробити по-іншому?"

 

Треба знайти інший спосіб виконання якоїсь дії. Наприклад: як можна з'єднувати частини одягу, крім зшити, скле­їти, з'єднати скобками, зв'язати.

 

 

 

11. "Яким буває предмет?"

 

Добір різних видів одного предмета: папір — газетний, ватман, целофан, туалетний, для обгортання; тканини — капронові, вовня­ні, мішковина, килимові тощо. Спонукати вигадувати фантастичні види.

"Що можна з цим зробити?"
Перелічити, що можна робити з певним предметом.
Папір — різати, м'яти, рвати, склеювати, обгортати.
Тканини — різати, зшивати, склеювати, прати.

 

12. "Алгоритм дії"

 

Дітям пропонується розкласти дію на частини.

Миття рук: засукати рукава, відкрутити кран, намочити руки, на­милити милом, потерти одна об одну, змити мило, закрутити кран, ви­терти руки.

Написання листа: сісти за стіл, взяти папір і ручку, написати листа, заклеїти конверт, написати адресу, опустити в поштову скриньку.

14. "Чого більше?"

 

Визначити, чого (кого) на світі більше — хлопчиків чи дітей, де­рев чи ялинок, яблук чи фруктів, квітів чи ромашок, тигрів чи звірів тощо. Пояснити.

 

15. "З чого складається?"

 

Розбити множини на підмножини.

Ліс — дерева, кущі, трави, квіти.

Місто — будинки, парки, машини, алеї, люди.

 

16. "Що це може бути?"

 

Зворотна гра: з підмножин скласти множину:

дерева, квіти, атракціони — парк;

товари, прилавки, продавці, покупці — магазин;

будинки, дерева, вивіски, транспорт, люди — вулиця;

діти, іграшки, ліжечка, посуд, столи — дитячий садок.

 

17. "Що з чого?"

 

Визначається послідовність дій перетворення предметів.

Вівця — вовна, нитки, светр;

зерно — борошно, тісто, хліб;

насіння — яблуня, яблуко, компот.

 

18. "Що пропущено?"
 

Відновити пропущену дію.

Жолудь — дуб — . ..(дошка) — будинок;

насіння — ...(квіти) — букет;

глина — цегла — ... (будинок) — вулиця.

 

21. "Запитай"

 

Діти ставлять запитання вихователю чи ведучому за сюжетом кар­тини. Перемагає той, на чиє запитання ведучий не зможе відповісти.

22. "Біном фантазії"

 

Цю гру запропонував італійський дитячий письменник Джанні Радарі.

Беремо два слова, далекі за змістом, і намагаємось їх поєднати, найпростіше — прийменники.

 

Пес із шафою.

По вулиці біжить пес із шафою на спині. Це його будинок. Шафу йому подарував двірник дядько Микола...

Пес у шафі. Тато приходить додому, відкриває шафу, а там — пес.

Зляканий тато біжить у ванну за ліками, а в аптечці — теж пес.

Тато хоче випити води, а в холодильнику — пес. Приходить додо­му Юрко і вони з татом будують собачі будки.

 

 

 

23. "Асоціативні ігри"
 

"Гірлянда випадковостей"

До вибраного слова добираються вільні асоціації:

іграшки — діти — дитячий садок — вихователь...

машина — дорога—вулиця — водій...

 

"Гірлянди асоціацій"

До вибраного слова добираються предмети одного виду і до кож­ного асоціативні рядки.

Штани        Шорти       Джинси

Тато           Літо            Хлопчик

Робота                 Пляж          Гітара

Газета                  Купання     Пісні

Футбол      Вода          Магнітофон

Каструля   Плита                  Вогонь      

Сірники     Вогнище

Чашка                 Чай

 

"Каталог"

Вибираються випадкові предметні картинки і до них вільні асоціації:

Слон          Вишня       Стіл

Африка      Сад            Серветки

Пальми      Бджоли      Вишивка

Мавпи                 Мед            Голка

 

24. "Складання речень"

 

Скласти якомога більше речень, обов'язково використовуючи названі вихователем три слова. Можна додавати інші слова. Наприклад: ведмідь, олівець, озеро.

Ведмідь знайшов олівець біля озера.

Хлопчик взяв олівець і намалював ведмедя, що купається в озері.

            Ведмідь згриз олівця, що його загубив хлопчик.
Заохочуються речення, що встановлюють нестандартні зв'язки.

 

25. "Знайди спільне"

 

Треба назвати якомога більше спільних ознак двох предметів.

Наприклад: човен, тарілка — мають глибину, зроблені людиною, мо­жуть бути виготовлені з дерева.

 

26. "Виключити зайве слово"

 

Беруться три слова, далекі за змістом. Треба поєднати їх парами за якоюсь ознакою.

Собака, помідор, сонечко — помідор, сонечко — круглі.

Собака, помідор — потрібні людині, знаходяться на землі.

Собака, сонечко — колір очей у собаки може бути жовтий, як сонечко.

 

27. "Пошуки аналогів"

 

До вибраного слова добираються (за певною ознакою) аналогічні слова.

Наприклад: літак, гелікоптер, метелик, птах — всі літають.

Машина, автобус, пароплав — види транспорту.

Трактор, автомобіль, ложка — зроблені з металу.

 

28. "Пошуки з'єднувальних ланок"

 

Називаються два предмета. Треба знайти слова, які є перехідними від одного до іншого.

Наприклад: лопата — автомобіль.

Лопата — тачка — причіп — автомобіль.

Квітка — малюнок — льон — тканина.

 

 

29. "Суттєві та несуттєві ознаки"

 

Визначити основні (1-2) ознаки предмета, потім — додаткові.

М'яч: основна ознака— круглий; додаткові — колір, розмір, мате­ріал.

Автомобіль: рухається, перевозить людей; додаткові — розмір, матеріал, конструкція.

 

30. "Чому так сталось?"

 

Дітям пропонується ситуація. Вони повинні пояснити, що її спри­чинило (назвати якомога більше причин).

Ви повернулись з прогулянки, а двері квартири відчинено. Чому?

забули ключі і ламали замок;

забули зачинити;

прийшли зловмисники;

вибіг собака.

Ваш друг не прийшов у садочок:

захворів;

запізнюється;

приїхала в гості бабуся і залишився з нею;

у мами вихідний.

 

 

32. "Порівняй"

 

Дітям пропонується продовжити речення, підібравши порівняння.

Трактор гуркоче як... (автомобіль, грім, ведмідь.)

Місяць у небі виблискує як... (дзеркало, монета, срібна та­ріль.)

 

33. "Скажи комплімент"

 

Дітям пропонується сказати щось приємне різним персонажам: Карабасу-Барабасу, Сірому Вовку, Бабі Язі, Кощію Безсмертному, Крокодилу Гені тощо.

 

 

 

Ігри на розвиток уваги

 

 

Завдання 1.

 

В цих словах замість рисок уявляй собі букву "О" і читай їх.

Д-бр-, м-р-з, г-л-с, ж-вт-к, г-л-д, м-з-к, с-р-м, г-р-х, к-л-, м-л-к-, б-л-т-, к-мп-т, м-л-т-к

к-л-с-к, з-л-т-, б-р-шн-, м-т-др-м, п-в-р-т, п-т-п, п-р-ш-к, в-л-кн-, г-л-д-м-р.

 

Тепер уявляй букву "А".

М-м-, б-б-, б-нк-, б-н-н, м-вп-, б-з-р, ф-рб-, х-л-т, хм-р-, ч-б-н, ч-шк-, ч-йк-, к-н-рк-, л-в-нд-а, с-в-н-, -кв-л-нг, -н-н-с, з-в-рк, ш-хт-р, з-д-ч-, з-пр-вк-, б-кл-ж-н, б-р-б-н, з-б-г-нк-.

 

А тепер букву "Е".

Л-в, ф-н, ж-л-, б-р-г, ш-рш-нь, с-кр-т, с-рц-, ч-р-п, ск-л-т, м-нш-, ц-м-нт, ф-рм-р,
ц-нтн-р, м-ч, н-рв, ш-ф, н-р-ст, м-ч-ть, ш-д-вр, С-м-н.

 

Завдання 2.

 

В кожному слові читай тільки першу букву.

 

1) Місто, ананас, ложка, екзамен, щука, експрес, небо, ялинка, трон, апельсин, йод, тарілка, електрика, город, арка, внук, кіт, ас, єнот.

 

2) Тінь, афіша, кінь, асфальт, воля, ж-ито, егоїст, впра­ва, дно, атака, чобіт, арфа, село, омар, бант, апетит, че­ревик, ангел.

 

3) Ніч, імперія, сонце, іржа, лак, оцет, нога, їра, вечірка, палац, автор, луска, область, зірка, їжак, віник, край, інфекція, Толік, смак, абетка, люк, олія.

 

А тепер читай в словах тільки другу букву.

 

1) Агроном, море, алея, сонце, один, ананас, сім, ай, океан, муха, арка, ацетон, вісім, азарт, сер, крик, сни, зо­лото, знак, мама, удар, сум, сміх, сцена, місяць.

2) Агент, клас, сало, одяг, тьотя, ткач, томат, сніг, в'яз, квас, сіно, сварка, оса, горе, тмин, сам, університет, мер, абияк, масло, струм, сом, іграшка, зозуля, емаль.

 

Завдання 4.

 

Червоною ручкою впиши пропущені букви і прочитаєш прислів 'я.

1) Твер-ий, мудр-й, о-ечка, гомон-ть, по-ягнулись, крил-ця, ве-ело, звір-та, бо-тися, кач-а, до-ре, смет-на, сі-енький, бр-тик, вес-а, карти-а, жур-вель, дреме-ув, гор-д, во-чик, прив-т, промо-чав, вис-ко, сер-да, відп-відає, сві-ло, гл-денький.

2) 3-еселився, їжач-к, мо-чить, при-рашати, м-лень-кий, роди-а, к-ріння, ба-атий, скр-ня, ма-ніт, п-ле, бі-няк, с-сіди, кл-чі, та-о, сил-ний.

 

Завдання 5.

 

Знайди в цих словах зайві букви.

Автобусе, бульцйон, верблюдь, гоойдалка, лисьтя, пальяниця, сиррота, сльон, хитьрість, трамввай, навчан-ння, зозулія, дзьооб, морроз, весьна, малюування.

 

Завдання 6.

 

Знайди зайве слово.

1) Слон, тигр, курча, мавпа, жирафа.

2) Вчитель, лікар, продавець, директор, сестра.

3) Мужній, сміливий, охайний, хоробрий, сильний.

4) Веселий, солодка, смачний, розумний, чарівний.

 

Завдання 7.

 

Дітям подарували гарні іграшки. Тарасику дістався тигр, а Каті — кошеня.
А що подарували іншим дітям ? Подумай!

 

 

Тарас

Павлик

Христина

Світлана

Катя

Микола

Богдан

Люба

Євгенія

Оксана

Тигр

Кошеня

Папужка

Єнот

Лисичка

Собака

Мишка

Оленятко

Білка

Хом'ячок

 

 

Завдання 8.

 

Розмалюй квадратики зі словами.
Слова, в яких 4 букви - червоним, 3 букви — зеленим, 2 букви — не розмальовуй.

 

ми

 

ой

 

сила

 

за

 

яр

 

от

 

віра

 

ре

 

вухо

 

що

 

як

 

на

 

сіль

 

це

 

із

 

сон

 

до

 

яма

 

де

 

час

 

ви

 

рід

 

гра

 

оса

 

аз

 

ти

 

ля

 

рік

 

ян

 

мі

 

 

Завдання 9.

 

В цих словах склади великі букви справа наліво і знайдеш назви казок.

 

1) Катя, Оля, Борис, Олег, Ліда, Олена, Костя.

2) Андрій, Кирило, Петро, Ірина, Руслан.

3) Олександр, Корній, Розалія, Ігор, Світлана.

4) Антон, Кузя, Чарльз, Олексій, Ліля, Анна, Степан, Уляна, Роман.

5) Аліса, Кіндрат, Чук, Ольга, Володя, Оксана, Марія, Йосип, Юля, Дана.

6) Валентина, Еліза, Люба , Раїса, Аза, Цезар.

7) Аманда, Зоя, Ентон, Римма, Едуард, Дмитро, Аркадій, Захар, Олег, Ксенія.

8) Адам, Богдан, Артем, Жанна , Арсен, Ніна, Валерія, Іван, Руслан, Алла, Цибуліно.

9) Олена, Люк, Андрій, Серафима, Ельміра, Роксолана, Кирило.

10) Яна, Неля, Еліза, Чак, Ася, Катерина, Ерік, Келлі, Данило, Григорій.

Переглядів: 461 | Додав: AJIeXx | Рейтинг: 0.0/0
Форма входу

Пошук
Календар
«  Березень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031